Velkommen til rideleir på Langedrag pinsehelgen 07-09 juni 2025
Dette er en leir for øvede ryttere i alderen rundt 13 – 20 år. Marie som er utdannet ridelærer 3 vil ha all undervisning selv. Det vil bli lagt opp til dressur, bomarbeid, sprang, feltritt og noe turridning. Siste dagen vil bli gjennomført som et feltrittstevne med dressur, sprang og hopping i terrenget. Imellom ride øktene vil det være teorioppgaver som ungdommene jobber selvstendig med.
Det blir ikke noe organisert opplegg på kveldstid. Marie vil være tilgjengelig hele tiden. Foreldre må gjerne komme å se på siste dagen. Det vil være færre på hver gruppe når dere rir enn hva det er på en vanlig sommerleir. Det er mulighet til å ha med egen hest. Dette koster ikke noe ekstra, men eget kraftfor må medbringes. For hestens del er det også lurt å ta med noe eget grovfor. Ønsker du å ta med egen hest ber vi deg kontakte Marie på marie@langedrag.no for å avtale nærmere og snakke om detaljene knyttet til dette.
Liten ryggsekk (til å kunne ha i stallen med det du skulle trenge for dagen), sovepose, putevar og laken, eller sengetøy
(sengetøy kan leies mot betaling), arbeidsklær til dyre stell, tykk genser, tykke sokker, lue, skjerf, hansker, stillongs,
vindtøy, regntøy, ridesko med hæl, sikkerhetsvest og hjelm (kan også leies her), termos, gummistøvler, joggesko,
toalettsaker, solkrem og matboks.
Dere er selv ansvarlige for klær og utstyr.
Verdisaker kan oppbevares i safe.
Generell informasjon:
– Vi anbefaler at deltagerne har med egen hjelm og annet utstyr som henger på egen plass i garderoben.
– Husk innesko, det er viktig at disse ALLTID brukes i fellesarealer når du er inne.
– Har du spørsmål knyttet til helgen så ta kontakt med Marie på 41555379.
– Under kan dere se et foreløpig program for helgen. Endringer kan forekomme. For å vite mer om de aktivitetene
som ikke er inkludert rideweekend pakken, så sjekk ut www.langedrag.no.
– Vi ser frem til en helg med mye moro.
– Vi har søkt om midler til å sponse ungdommen med 1000kr pr ekvipasje om man er medlem av barnas fjordhestlag.
– Når vi har fått svar på søknaden vil vi informere de påmeldte om det. Pris uten 1000,- fratrekk er kr. 4160,-
PROGRAM RIDELEIR pinsehelgen 2025
LØRDAG 7. Juni:
Kl. 10.00 Ankomst, innkvartering. Samling med presentasjon, rideferdigheter etc.
Kl. 11.30 – 12.45 Gruppe Gaupe: Se en teorifilm om sits og balanse
Gruppe Ulv: Ridning med fokus på sits+tur
Kl. 12.45 – 14.00 Gruppe Gaupe: Ridning med fokus på sits+tur
Gruppe Ulv: Se en teorifilm om dressur
Kl. 14.00 Fore midtfor med en praktikant
Kl. 14.30 Varm lunsj innerst i spisesalen
Kl. 15.30 Børste og stelle hester, gjennomgang av bandasjering.
Kl. 15.45 – 16.30 Gruppe Gaupe: Øve på bandasjering og eksteriør
Gruppe Ulv: Bomarbeid
Kl. 16.30 – 17.15 Gruppe Gaupe: Bomarbeid
Gruppe Ulv: Øve på bandasjering og eksteriør
Kl. 17.30-18.00 Ta kveldsforing hest og shine stallen
Kl. 18.30 Kveldsmat
Kvelden bruker dere som dere vil. Kiosk mellom kl 19-20. Det må være stille på rommene kl 23.00
SØNDAG 08.juni:
Kl. 07.10 – 08.30 Morgenstell i stall, ta inn å klargjøre sin hest til stevne
Kl. 08.30 – 09:30 Frokost, smøre matpakke til lunsj
Kl. 09.45 – 11.00 Gruppe Gaupe: Bygge og se en teorifilm om sprang
Gruppe Ulv: Sprang
Kl. 11.00 – 12.15 Gruppe Gaupe: Sprang
Gruppe Ulv: Bygge og se en teorifilm om sprang
Kl. 12.30 Fore midtfor med en praktikant
Kl. 13.15 Lunsj, matpakke, dere spiser ute eller i kafeterian
Kl. 14.00 Børste og stelle hester, gjennomgang av bandasjering.
Kl. 14.30 – 16.30 Langtur og hoppe litt i terrenget
Kl. 16.30-17.00 Ta kveldsforing hest og shine stallen
Kl. 17.30 Middag
Kvelden bruker dere som dere vil. Men pugge dressurprogram og se film om feltritt. Kiosk mellom kl 19-20
Det må være stille på rommene kl 23.00
MANDAG 09. Juni:
Kl. 07.10 – 08.30 Morgenstell i stall, ta inn å klargjøre sin hest til stevne
Kl. 08.30 – 09:30 Frokost, smøre matpakke til lunsj
Kl. 10.00 – 12.30 Første startende i dressur, sprang innen 30 min etter start i dressur
Kl. 12.30 Fore midtfor med en praktikant
Kl. 13.15 Lunsj, matpakke, dere spiser ute eller i kafeterian
Kl. 14.00 Gjennomgang av terrengdelen
Kl. 15.00 – 16.30 Terrengdelen
Kl. 17.00 Premieutdeling og avslutning
Send oss en epost til post@langedrag.no for påmelding/spørsmål!